måndag 4 januari 2010

Fölfunderingar



Nu har jag tagit mig en funderare, pratat med Lena och kommit fram till att Lionas betäckning får vänta. Det känns lite hastat, som alltid med oss :P Dessutom vill jag verkligen tävla denna säsongen, och tävla mycket! För en gångs skull kommer jag och Lena inte att dela häst, utan kunna rida själva!! Det får jag ju inte missa.

Så fölet får vänta. Det gör ju ingen skillnad om hon är 10 eller 11 första gången hon får trycka ut en liten, eller hur? Då har jag ett år på mig att plugga på om föl, avel, fölningar osv. Och bestämma namn ;)

Det känns faktiskt väldigt bra, när jag känner efter. En sten som försvunnit, eller nåt. Och till nästa år, vem vet, kanske har jag en annan häst att tävla då, så kan Liona få vara mamma på heltid. Visst längtar jag efter ett föl också, men jag vill inte göra någonting förhastat. Det är en stor grej, och det ska man inte ta lätt på.

Så nu funderar jag på att sätta mig och beställa en skjorta från internet. Det blir nog en vit ändå, så får jag blinga mig med rött för att matcha filten på något annat sätt. Nu satsar vi stenhårt på SM 2010, och så kör vi så det ryker!

Hejja Hejja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar